Pulse9, ETERNITY’s Zae-In NFT Draws Attention at NFT NYC 2022

 

K-pop virtual human idol group ETERNITY’s production company Pulse9 (CEO: Jenna Park) drew attention by the preview of ETERNITY’s Zae-In NFT Project at "NFT NYC 2022", the NFT conference held in New York on 20-23 June.

ETERNITY's Zae-In NFT project will release a total of 1,000 NFTs. A part of the 1,000 NFTs was pre-released at NFT NYC 2022. The project features Zae-In's various aspects, such as idol, virtual fashion creative director, and environmental guardians.

The unique benefits of holding ETERNITY’s Zae-In NFT (ZAEIN NFT) include vouchers and discounts for purchasing the items designed by Zae-In herself as a virtual fashion creative director, as well as invitations to performances and private fan meetings. The Zae-In NFT, which will be auctioned, also includes various unique gifts worth 10 million won.

Visitors of "NFT NYC 2022" showed their interest in ETERNITY’s Zae-In NFT. "I'm looking forward to a new business using virtual idol's metaverse,"  "ETERNITY Zae-In NFT is as different as ETERNITY Zae-In's various charms," said visitors.

"This is our pleasure to draw the audience’s attention to the experience with Zae-In NFT at 'NFT NYC 2022', the world's largest global NFT event," Jenna, CEO of Pulse9, mentioned.

"It can be said that the value of NFT is determined by how much it benefits the holder’. ETERNITY’s Zae-In NFT is a special product that enables virtual idol commerce. The owner can experience an immersive virtual reality that connects real and virtual life based on the worldview of ETERNITY. Therefore, Zae-In NFT holders can also connect to metaverse goods,” Jenna explained.

ETERNITY presents a special and solid worldview called "AIIA”. It shows infinite possibilities beyond the limits of real characters. ETERNITY will be active and also continue its value leap through various collaborations and activities, such as launching the social game and being the producer of the next-generation virtual idol project called “Next AI.DOL”.

Meanwhile, ETERNITY is the world's first virtual human K-pop girl group idol, drawing keen attention with favourable reviews from global media as "K-pop Virtual Human Idol" and "K-pop's New Media" with three digital singles since the group’s debut in March 2021.

The MV of the third single "Paradise", released at the end of April 2022, has reached 1 million YouTube views within two days. Now it has 4.4 million YouTube views, showing ETERNITY’s global popularity. In addition, ETERNITY has been recently making fans' hearts race by communicating with global fans through real-time live technology.

[컨슈머뉴스= 송진하 기자]  K-pop 버추얼휴먼 아이돌 ‘이터니티(Eternity)’를 선보이고 있는 펄스나인(Pulse9, 대표 박지은)은 지난 6월 20일부터 23일까지 뉴욕에서 개최하는 NFT 컨퍼런스 ‘NFT NYC 2022’에서 이터니티 제인 NFT 프로젝트의 프리뷰를 선보여 주목을 받았다.

이번 NFT NYC 2022를 통해 총 1천 개의 NFT를 선보이는 이터니티 제인 NFT 프로젝트의 일부분을 선공개한 것이다. 이터니티 제인 NFT 프로젝트는 제인의 아이돌, 버추얼 패션 크리에이티브 디렉터, 환경지킴이로서의 다양한 모습을 담았다.  

이터니티 제인 NFT(ZAEIN NFT) 홀더 혜택은 제인이 버추얼 패션 크리에이티브 디렉터로 활동하며 선보이는 실물 아이템에 대한 구매 바우처 및 할인 혜택, 공연 초대권, 프라이빗한 팬과의 만남 등 특별한 혜택들이 준비되어 있다. 이터니티 제인 NFT 컬렉션 중 옥션으로 선보일 제인 NFT는 천만 원 상당의 다양한 특별 선물도 포함되어 있다. 

‘NFT NYC 2022’에서 이터니티 제인 NFT를 접한 관람객들은 “가상아이돌의 메타버스 등을 활용한 신사업이 기대된다”, “이터니티 제인의 다양한 매력만큼 이터니티 제인 NFT도 색다른 재미” 등 다양한 반응을 보였다. 

펄스나인 박지은 대표는 “이터니티 제인의 모습을 NFT로 세계 최대 글로벌 NFT 행사인 ‘NFT NYC 2022’을 통해 전 세계 관람객들과 소유의 경험을 공유되고 많은 관심을 받게 되어 영광”이라고 전했다.

이어 “NFT는 ‘소유자에게 얼마나 혜택을 주느냐’에 따라 NFT 가치가 결정된다고 할 수 있다. 이터니티 제인 NFT는 가상 아이돌 커머스를 가능하게 하는 특별한 가치의 상품이다. 이터니티 세계관을 바탕으로 실제와 가상이 연결되는 몰입형 가상현실 경험을 경험할 수 있다. 따라서 제인 NFT 소유자는 메타버스 굿즈로도 연결할 수 있는 것이다”고 전했다. 

이터니티는 ‘아이아’라는 특별하면서 탄탄한 세계관을 선보이며 현실 캐릭터의 한계를 넘어 무한한 가능성을 선보이고 있다. 앞으로도 이터니티 소셜 게임 론칭, 이터니티가 프로듀서로 등장하는 차세대 버추얼 아이돌 소셜 프로젝트 ‘넥스트 아이돌(Next AI.DOL)’ 등 활발한 활동을 선보이고 다양한 협업을 통해 가치 도약을 이어갈 계획이다. 

한편, 이터니티는 세계 최초 버추얼휴먼 K-pop 걸그룹 아이돌로 지난해 3월 데뷔 후 3장의 싱글 앨범을 선보이며 ‘현재 가장 활동을 활발히 하고 있는 K-pop 버추얼휴먼 아이돌’, ‘K-pop의 새로운 매체’ 등 국내외 언론을 통해 호평을 받고 있다.

지난 4월 말에 발표한 3번째 싱글 ‘파라다이스’는 발매 이틀만에 유튜브 조회수 100만 회, 현재 유튜브 조회수 430만 회를 돌파하며 글로벌 인기를 입증하고 있다. 또 최근 이터니티는 실시간 라이브 기술로 글로벌 팬들과의 소통하며 진솔한 모습으로 팬심을 자극하고 있다. 
 

 

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